رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذكر رئیس جمهور به بانك‌ها 

رئیسی در سمنان: تمام همت دولت تحقق وعده‌ها در استان است/تذكر رئیس جمهور به بانك‌ها 4/18/2024

«سیدابراهیم رئیسی» پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) به استان سمنان سفر كرد، شركت در جشن احیای ۲۰۰ واحد راكد استان در دولت سیزدهم، افتتاح نیروگاه سیكل تركیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی كارخانه‌های سهامی، از جمله برنامه های سفر رئیس جمهور به سمنان است.

d="newsMainBody"> تابناك _ رییس جمهور گفت: تمام همت مسوولان در دولت سیزدهم این است كه طرح‌های استان سمنان آن طور كه وعده داده شده، اجرایی شود. رئیسی در بدو ورود به استان سمنان اظهار كرد: توفیقی است برای من و همكارانم كه امروز در استان سمنان باشیم .

سمنان استان مردمان متدین و استانی است كه معروف به دین‌مداری و علم و دانش است. وی تاكید كرد: برخورداری استان سمنان از دانشمندان و فرهیختگان به این استان جایگاه ویژه‌ای داده است. یادی می‌كنم از شهدای گرانقدر استان سمنان و ادای احترام می‌كنم به خانواده معظم شهدا و ایثارگران استان سمنان و درود می‌فرستم به ارواح مطهر همه شهیدان، علما و فرهیختگانی كه برای استان سمنان، كشور و جهان اسلام نام‌آور هستند .

وی افزود: سمنان استانی معدنی، صنعتی و گردشگری است. ظرفیت‌های خوبی در این استان داریم. در دور نخست سفر همراه با مدیران بررسی‌هایی انجام و مصوباتی هم مصوب شد. گام‌های خوبی در راستای نهضت ملی مسكن برداشته شد .

اقدامات مناسبی هم در مسیر فعال كردن كارخانه‌های نیمه‌تعطیل و تعطیل انجام شده است. رئیس دولت سیزدهم خاطرنشان كرد: كاهش نرخ بیكاری و افزایش اشتغال در استان قابل توجه است. توجه خوبی به مساله مهم تامین آب در سمنان شد .

البته معتقدم در میانه راه هستیم. كارهای خوبی برای برخی شهرستان‌ها انجام شد و در برخی شهرستان‌ها اقدامات در دست انجام است كه در این سفر دنبال می‌شود. رئیسی تصریح كرد: مجموعه اقداماتی كه در دور نخست سفر انجام شد قابل قدردانی است .

از همه مدیران استان اعم از استاندار و نماینده ولی فقیه و سایر مدیران بابت پیگیری اقدامات و مصوبات دور نخست سفر قدردانی می‌كنم. رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه فشرده سفر به استان سمنان گفت: از این‌كه نمی‌توانم به همه شهرها و بخش‌ها و روستاها سفر كنم عذرخواهی می‌كنم .

به برخی از شهرها خواهیم رفت و از شهروندان و مناطقی كه نمی‌توانیم با آن‌ها دیدار داشته باشیم عذرخواهی می‌كنم. رئیسی طرح توسعه واحدهای گازی نیروگاه شهید باكری سمنان را افتتاح كرد سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور در قالب سفر دولت سیزدهم در سی‌ام فروردین ۱۴۰۳ از ۲ واحد گازی در نیروگاه شهید باكری سمنان بهره‌برداری كرد و تعداد واحدهای گازی به چهار واحد رسید كه نویدبخش افزایش ظرفیت تولید برق كشور است .

نیروگاه شهید باكری سمنان قبل از دولت سیزدهم ۳۶۰ مگاوات برق تولید می‌كرد كه با افتتاح فازهای بعدی ظرفیت تولیدی این نیروگاه در مجموع در این دولت به یكهزار و ۱۰۰ مگاوات رسید. نیروگاه سیكل تركیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باكری با هدف احداث چهار واحد ۱۸۳ مگاواتی از سال ۸۷ احداث شده بود در دولت سیزدهم مورد حمایت قرار گرفت و تمامی چهار واحد ساخته شد .

نیروگاه سیكل تركیبی قدس سمنان با ۴۰۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری با راهبری وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) و سرمایه‌گذاری شركت توسعه معادن و فلزات با حضور رییس جمهور افتتاح شد .

۲ واحد تولید برق این نیروگاه از زمان تاسیس دارای ظرفیت ۱۶۰ مگاواتی بود همچنین احداث ۲ واحد جدید این نیروگاه سال ۱۴۰۱ آغاز شد كه نخستین واحد آن در مدت كمتر از ۵ ماه، با شبكه سراسری سنكرون شد و در ادامه واحد چهارم این نیروگاه فرودین ماه با شبكه سنكرون شد .

فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تامین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌‍اندازی دو واحد توربین ژنراتور گاز كلاس E پیشرفته در شرایط ایزو اجرایی شده است. نیروگاه سیكل تركیبی قدس سمنان معروف به نیروگاه شهید باكری، در كیلومتر ۱۰ بزرگراه سمنان- دامغان واقع است كه در دی ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسید .

این نیروگاه یكی از نیروگاه‌های ایران از نوع سیكل تركیبی با ظرفیت تولید ۶۸۶ مگاوات برق است. رییس جمهور: هشت‌هزار مگاوات برق برای جبران ناترازی وارد مدار شده است سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح توسعه نیروگاه شهید باكری سمنان افزود: ۲۲۲ هزار مگاوات ناترازی برق در كشور وجود داشت كه با همت، تلاش و همراهی وزارت نیرو و صنعت، معدن و تجارت بخشی از این كمبود با اقدام جهادی در زمینه افزایش ظرفیت تولید برق رفع شد .

وی ادامه داد: وارد مدار شدن هشت هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق در یك اقدام جهادی، بخشی از ناترازی‌ها كاهش یافت. وی بیان كرد: نیروگاه سیكل تركیبی شهید باكری سمنان با ظرفیت ۳۶۶ مگاوات وارد مدار شده است كه افزایش این میزان ظرفیت تولید برق در مدت زمان كوتاه، جای قدردانی دارد .

رئیسی بیان كرد: بخش دولتی و خصوصی در كنار هم نشان داده می‌توان كارها و طرح‌های بزرگ را با تكیه بر متخصصان بومی به سرانجام رساند. رییس جمهور كارخانه احیاشده تولید كاشی را در سمنان بهره‌برداری كرد سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور واحد تولیدی كاشی در استان سمنان را كه به همت دولت سیزدهم پس از ۱۰ سال ركود به چرخه تولید بازگشت، بهره‌برداری و بازدید كرد .

بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان به همت دولت سیزدهم به چرخه تولید بازگشت و همزمان با سفر آیت الله رئیسی به این دیار، كارخانه كاشی و سرامیك هفت آسمان كه بیش از یك دهه غیرفعال بود، دوباره راه‌اندازی شد .

بزرگ‌ترین كارخانه كاشی استان سمنان پس از ۱۰ سال ركود با حمایت دولت سیزدهم و دستگاه قضا به چرخه تولید بازگشت. این كارخانه كه در گذشته با نام كاشی سمند سمنان فعالیت داشت كه فعالیت آن در سال‌های گذشته متوقف شد .

مدیر عامل سابق اعلام كرده بود به دلیل ورشكستگی و نداشتن نقدینگی لازم، توانایی اداره این شركت را ندارد و با فراخوان‌های قانونی این واحد تولیدی به سرمایه گذار جدید واگذار شد. مالك جدید سرمایه‌گذاری لازم را در این شركت انجام داد و از آنجایی كه عملیات تملك از سوی بانك انجام بود، با پیگیری های بعدی و همراهی بانك با سرمایه‌گذار جدید به نتیجه رسید و سرمایه‌گذار جدید بخشی از مبلغ مزایده را نقد پرداخت و الباقی مبلغ مزایده به صورت اقساط در حال پرداخت است .

این كارخانه كاشی توسط بخش خصوصی و در سال ۱۳۸۳ آغاز به كار كرد و تا سال ۱۳۹۰ به فعالیتش ادامه داد، پس از مدتی ورشكست شد ، تا آنجا كه نه تنها اثری از تولید در كارخانه دیده نمی شد بلكه برخی از تجهیزات توقیف و تملك شد و به فروش رسید .

مالك جدید كه از تخصص و تجربه لازم برای راه اندازی مجدد فعالیت آن كارخانه با نام جدید «كاشی هفت آسمان » برخوردار است، برای راه اندازی اولیه از نیروی هایی كه سابق در آن كارخانه فعالیت داشتند و از انگیزه و مهارت كافی برخوردار بودند، دعوت به كار كرد و زمینه اشتغال برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر و ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار متر مربع كاشی را اعلام كرد .

رئیسی: تولید، شرط اقتصادی مقاوم در برابر تكانه‌ها/غفلت بانك‌ها بعد از تملك واحدهای تولیدی سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در جشن احیای ۲۰۱ واحد راكد استان به همت دولت سیزدهم در واحد تولید كاشی در سمنان، افزود: افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق كالا ندارد و مقوله قاچاق، خنجری بر پشت تولید به شمار می رود كه مبارزه با آن می‌تواند كمك به تولید باشد .

وی با تاكید بر اینكه ایجاد اشتغال مورد توجه دولت است، اضافه كرد: هشت هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی تا كنون احیا شد و به چرخه برگشته است. هدف‌گذاری شده كه واحدهای دیگر هم به چرخه تولید وارد شود. تذكر رئیس جمهور به بانك‌ها  وی ادامه داد: از واحدهایی بازدید كردیم كه توسط بانك‌ها تملك شده بود و به مرور زمان گرفتار ركود شدند .

این شایسته نیست كه وقتی بانك واحدی را به دلیل مسائل مالی تملك می‌كند به خاطر مشغله‌های مالی و پولی از امر تولید آن واحد غافل شوند. وی با اشاره به لزوم فعال شدن كارگروهی برای فعال شدن واحدهای تملك‌شده بانك‌ها، افزود: از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستم كه كارگروهی برای فعال شدن آن دسته از واحدهای تولیدی كه به تملك بانك‌ها در آمده و عددش را تا ۲ هزار واحد تولیدی بیان می‌كنند، باید تشكیل شود .

شایسته نیست كه وقتی بانك واحدی را به دلیل مسائل مالی تملك می‌كند به خاطر مشغله‌های مالی و پولی از امر تولید آن واحد غافل شوندموفقیت های استان سمنان در تولید رئیسی با بیان اینكه امروز محصولات این كارخانه تولید كاشی در سمنان هم استانداردسازی و هم تجاری‌سازی شده و هم صادرات دارد و امیدواریم كه ارزش افزوده برای محصولات این كارخانه را شاهد باشیم، ابراز كرد: این جشن برای احیای بیش از ۲۰۰ مجموعه صنعتی استان سمنان است كه به چرخه تولید بازگشته‌اند .

باید از خداوند متعال شاكر باشیم كه لظفش شامل حال ما شد و كارخانه‌ها به چرخه تولید بازگشت. وی با قدردانی از همت همه عزیزان از جمله ستاد احیای واحدهای صنعتی و معدنی، استاندار سمنان و مدیران واحدهای تولیدی كه همت كردند این واحدها را احیا كردند، افزود كه كار ارزشمندی كه در استان سمنان انجام شد این است كه واحد دیگری تعطیل نشود .

این تلاش هم قابل تقدیر است. رییس جمهور اضافه كرد: نشان این فعال شدن و احیا افزایش اشتغال در استان سمنان است. به جز تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال با احیای این واحدها، شاخص‌ها نشان می‌دهد كه نرخ بیكاری در سمنان كاهش یافته و برخی واحدهای استان اكنون به نیروی كار نیاز دارند .

كارگروه فعال شدن واحدهای تملك‌شده بانك‌ها كه وزارت صمت و بانك مركزی و بانك‌های عامل باید در آن باید عضویت داشته باشند، با برنامه‌ریزی ستاد احیا می‌تواند سرعت برگرداندن واحدهای دارای مسائل مالی به چرخه تولید را افزایش دهدوی با تاكید بر اینكه استان سمنان در تولید، اشتغال و كار دانش‌بنیان می‌تواند نمونه باشد، ادامه داد: نرخ تورم در استان كاهشی و رشد اقتصادی سمنان افزایشی است .

این ها نشان می‌دهد آن‌چه كه رهبر فرزانه انقلاب نسبت به آن تاكید كردند مبنی بر رشد تولید و اقتصاد در استان محقق شده است. وی ادامه داد: خرسندم در جمع مدیران و كارگران و در كارخانه‌ای كه نماد احیا است، هستم .

رئیسی ابراز كرد: واحد تولیدی كاشی سمنان بیش از ۱۰ سال غیرفعال بود و اكنون با همت مسوولان احیا و كارگران كه در گذشته مشغول به كار بودند، دعوت به كار شدند. وی اضافه كرد: واحد احیا شده تولید كاشی سمنان اكنون در سه خط فعالیت دارد و توسعه خط تولید و افزایش ظرفیت در دستور كار این واحد تولیدی است .

رییس‌جمهور اظهار كرد: كارگروه فعال شدن واحدهای تملك‌شده بانك‌ها كه وزارت صمت و بانك مركزی و بانك‌های عامل باید در آن باید عضویت داشته باشند، با برنامه‌ریزی ستاد احیا می‌تواند سرعت برگرداندن واحدهای دارای مسائل مالی به چرخه تولید را افزایش دهد .

نقش تعاونی در تحقق شعار سال رئیسی خاطرنشان كرد: امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب سال «جهش تولید با مشاركت مردم» نامگذاری شده است. مشاركت مردم ساز و كارهایی نیاز دارد. یكی از بخش‌هایی كه حتما می‌تواند در تحقق شعار سال نقش داشته باشد تعاونی‌هاست .

افرادی كه در تعاونی‌ها عضو هستند و آمادگی و تمكن دارند می‌توانند به اقتصاد كشور كمك كنند. وی افزود: اتاق تعاون، معاونت تعاون وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و بخش‌هایی كه در حوزه تعاون فعال هستند، بدانند امسال یكی از جلوه‌های تقویت مشاركت مردم میدان دادن به تعاونی‌هاست .

رییس‌جمهور تصریح كرد: میدان دادن به بخش خصوصی فعال در این مسیر بسیار مهم است. تلاش همه دولتمردان و فعالان اقتصادی و بخش‌های خصوصی و تعاونی و دولتی برای تحقق شعار سال ضروری است. همگان با اخلاص تلاش كنند كه این كار انجام شود .

همین كارخانه كاشی در سمنان كه احیا شده یكی از نمونه‌های قابل انجام بودن این كار است. فعال شدن تعاونی‌های مسكن و تعاونی‌های مصرف در دستور كار دولت قرار دارد و از این اقدام حمایت می‌كنیم. مدیران هم در تلاش هستند كه مساله دستمزدها و مسكن و درخواست‌های متعدد كارگران از سوی كارفرمایان و دولت محقق شود تا تولید بدون دغدغه دنبال شودعزم دولت برای حمایت از بخش خصوصی رییس دولت سیزدهم با بیان این‌كه دولت توجه ویژه‌ای به حمایت‌های حقوقی دارد، اظهار كرد: وزیر صمت و معاونان و مدیران این وزارتخانه انگیزه و تلاش جدی برای كمك به جهش تولید دارند .

البته جهش تولید به معنای رشد یك درصدی نیست. جهش یعنی عدد قابل توجهی رشد داشته باشیم. وی افزود: امروز می‌بینیم كه به دست جوانان ما رژیم صهیونیستی و حامیانش ذلیل شده‌اند. همین جوانان ما توان احیای كارخانه‌های راكد را هم دارند .

  ضرورت حمایت از كارگران در مسیر تولید رئیسی اظهار كرد: برنامه دولت این است كه هم از دولت حمایت كند و هم حامی كارگرانی باشد كه بازوان توانای آن‌ها می‌تواند كارهای بزرگی را در عرصه اقتصادی و تولیدی كشور رقم بزند .

برنامه‌ها و اقدامات دولت در همین جهت است كه بتواند مسكن كارگری را فعال كند و تعاونی‌های كارگری را برای رفع مشكل مسكن كارگران عزیز فعال شود. در تمام كشور اعلام شده كه این تعاونی‌ها فعال شوند و زمین‌ هم برای ساخت مسكن كارگری در اختیارشان قرار بگیرد .

رییس‌جمهور تصیح كرد: فعال شدن تعاونی‌های مسكن و تعاونی‌های مصرف در دستور كار دولت قرار دارد و از این اقدام حمایت می‌كنیم. مدیران هم در تلاش هستند كه مساله دستمزدها و مسكن و درخواست‌های متعدد كارگران از سوی كارفرمایان و دولت محقق شود تا تولید بدون دغدغه دنبال شود .

وی افزود: بسیار خرسندیم از این كه این كارخانه و بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی در استان سمنان فعال شده است. بنای دولت سیزدهم این است كه اجازه ندهیم هیچ واحدی دچار ركود و تعطیلی شود و همین روند ادامه یابد تا بگوییم سمنان استان نمونه‌ای در احیای واحدهای راكد و پیشگیری از تعطیل شدن كارخانه‌هاست .

۱۱ طرح صنعت آب و برق استان سمنان با حضور رییس جمهور بهره‌برداری شد همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان سمنان، ۱۱ طرح صنعت آب و برق این استان به ارزش ۷۷ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور روز پنجشنبه در چهاردهمین مقصد از دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی به استان سمنان به همراه برخی از اعضای هیات دولت، واحد توسعه بخش گاز نیروگاه سمنان را افتتاح كرد .

۲ واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی به ظرفیت مجموع ۳۶۶ مگاوات در راستای مفاد ماده چهار قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق مبنی بر احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه خود تامین، احداث پست ۶۳ تاریخانه دامغان با ظرفیت ۶۰ مگاولت آمپر، احداث پست سیار عباس آباد به ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر، احداث خط میامی- عباس آباد به طول ۶۵ كیلومتر، افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ كیلوولت میامی به میزان ۲۰۰ مگاولت آمپر از دیگر طرح‌هایی صنعت برق استان سمنان است كه امروز به صورت رسمی افتتاح شد .

همچنین در همین راستا و با دستور رییس جمهور، نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۶ هزار و ۲۴۰ كیلووات در شهرك صنعتی سمنان افتتاح شد. در حوزه صنعت آب نیز، طرح آبرسانی به گرمسار از ابتدای استان سمنان تا تصفیه‌خانه گرمسار افتتاح شد .

اجرای ۲۳ كیلومتر لوله فولادی به قطر ۸۰۰ میلی‌متر با ظرفیت ۶۳۰ لیتر بر ثانیه برای تامین ۲۰ میلیون مترمكعب آب آشامیدنی و صنعت شهرستان‌های گرمسار آرادان و شهر ایوانكی از ویژگی‌های این طرح است. احداث ایستگاه پمپاژ به شهر جدید ایوانكی با ایجاد سه كیلومتر خط انتقال و احداث مخزن پمپاژ؛ احداث مخزن ۱۰۰ متر مكعبی روستای ایج؛ تامین آب آشامیدنی روستای ارمیان با احداث خط انتقال آب به طول ۱۸ كیلومتر و احداث مخزن هزار متر مكعبی راه‌بند مهدیشهر از دیگر طرح‌های صنعت آب و فاضلاب در استان سمنان است كه با حضور رئیس جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد .

رئیسی: دشمن ایمان جوانان و رشد اقتصادی را هدف قرار داده است سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در سخنرانی در جمع مردم سمنان در مسجد امام(ره) این شهر تاكید كرد: دشمن تلاش می‌كند با روش‌های مختلف مردم را ناامید كند و یأس را در دل جوانان به جای امید بگذارد .

با ایجاد شبهه‌های علمی بین مردم و جوانان، هم ایمان را هدف قرار داده و هم امید را. می‌خواهند بی‌دینی را جایگزین دین‌مداری كنند. وی بیان كرد كه یكی از مشخصه‌های مهم برای یك انسان سالك و دلداده به انقلاب كه در سخنان رهبر فرزانه انقلاب بارها تاكید شده، امید به آینده است .

رییس جمهور با اشاره به اینكه دشمن رشد اقتصادی نمی‌خواست، اما به دست جوانان ما این مساله محقق شد، ادامه داد: می‌خواستند كارخانه‌ها تعطیل شوند. اما در كشور هشت هزار و ۴۰۰ كارخانه و كارگاه به چرخه تولید بازگشت و اشتغال ایجاد شد .

دیروز برخی‌ها می‌گفتند روی موشك‌های‌تان مرگ بر اسراییل را ننویسید تا حساس نشوند، اما امروز موشك‌های ما بر سر رژیم صهیونیستی فرود می‌آید از شعار «مرگ بر اسرائیل» روی موشك‌ها تا «وعده صادق» وی تاكید كرد: «وعده صادق» به دشمن یك پیام دارد .

این كه تولیدكننده ما در سنگر تولید و رزمنده و مجاهد ما در سنگر مبارزه با دشمنان و رژیم صهیونیستی با یك دنیا امید حركت می‌كنند و یقین داریم با نگاه «ما می‌توانیم» همه مسائل حل خواهد شد. رئیسی با اشاره به اینكه دیروز برخی‌ها می‌گفتند روی موشك‌های‌تان مرگ بر اسراییل را ننویسید تا حساس نشوند، ادامه داد: اما امروز موشك‌های ما بر سر رژیم صهیونیستی فرود می‌آید .

در همه عرصه‌های سیاسی، امنیتی و اقتصادی شعار ما این است كه «ما می‌توانیم.» دشمن می خواهد واردكننده كالای اساسی باشیم  وی با اشاره به اینكه در استان سمنان نزدیك به چهار هزار و ۵۰۰ شغل با احیای بیش از ۲۰۰ واحد تولیدی راكد دوباره زنده شد، تاكید كرد: دشمن نمی‌خواهد كشاورزی در كشور رونق داشته باشد .

دشمن می‌خواهد واردكننده كالای اساسی باشیم. وی با اشاره به اینكه دولت سیزدهم سال اول چهار و نیم میلیون تن گندم از كشاورزان خریداری كرد، سال دوم هفت و نیم میلیون تن و سال سوم خرید به ۱۱ میلیون تن گندم رسید، ابراز كرد: این یعنی كشاورزی روز به روز فعال‌تر می‌شود و پیرو آن صنایع تبدیلی رونق می‌گیرد .

رییس دولت سیزدهم با بیان اینكه كاری كه در این استان صورت گرفت نه فقط بازگرداندن واحدهای راكد به چرخه تولید، بلكه جلوگیری از تعطیلی كارخانه‌های فعال استان بود كه قابل تقدیر است، خاطرنشان كرد: در این استان تلاش شد كه ۲۱۱ طرح نیمه‌تمام كه از گذشته مانده بود، تكمیل شود .

امسال این طرح‌ها تكمیل شد و در حال بهره‌برداری است. بنای دولت آن است كه چه در این استان و چه در سراسر كشور اگر زندگی مردم درگیر مشكلی باشد، ما از كنار آن عبور نكنیم، بلكه بنای دولت آن باشد كه برای چاله‌ها چاره كنیمتامین آب برای سمنان دستور كار دولت است به گفته رئیسی، یكی از مسائل مهم مد نظر مردم استان سمنان آب است كه موضوع بسیار مهمی است و همواره مورد نظر دولت قرار داشت .

بنای این دولت آن است كه چه در این استان و چه در سراسر كشور اگر زندگی مردم درگیر مشكلی باشد، ما از كنار مشكل عبور نكنیم، بلكه بنای دولت آن باشد كه برای چاله‌ها چاره كنیم. نه این‌كه از كنار مشكل عبور كنیم .

وی ادامه داد: خط انتقال آب در گرمسار، ایوانكی و آرادان به بهره‌برداری رسید. مشكل آب در بخشی از استان حل شده و بخشی دیگر نیز در حال پیگیری است. این موضوع از دستور كار دولت خارج نشده و همچنان در دستور كار است .

مساله آب در استان با عنایت خدا و دست توانای شما و خدمتگزاری و نوكری دولت حل خواهد شد. وی بیان كرد كه در استان سمنان نیروگاهی كه با ۳۶۶ مگاوات توانایی در مدار قرار گرفته و در مدتی كوتاه اجرا شده جای خرسندی است .

فرهنگ ما فرهنگ «ما می‌توانیم» است وی درباره ساخت مسكن به همت دولت سیزدهم در استان سمنان گفت: موضوع مسكن از دغدغه‌های دولت است و استاندار نیز پیگیری‌های جدی در این زمینه داشت. در این سفر بیش از ۲ هزار مسكن به بهره‌برداری خواهد رسید .

این ۲ هزار مسكن كه در حال ساخت است و بخشی از آن در این سفر تحویل می‌شود، قسمتی از نیاز مردم استان به مسكن را حل می‌كند. رئیسی درباره وضعیت اشتغال در سمنان نیز افزود: امروز اشتغال در استان به نحوی است كه نرخ بیكاری در سمنان بسیار پایین آمده است .

این به خاطر فعال شدن حوزهای صنعت، معدن و كشاورزی و سایر حوزه‌های تولید است. معتقدیم مساله بیكاری روز به روز در استان كاهش پیدا می‌كند. وی بیان كرد كه به مردم عزیز در استان سمنان عرض می‌كنم كه به عنوان یك طلبه و همكارانم در دولت به خدمتگزاری شما افتخار می‌كنیم .

با این‌كه دشمن نمی‌خواهد پیشرفت كنیم، در حال حل مشكلات هستیم. چون فرهنگ ما فرهنگ «ما می‌توانیم» است. رییس جمهور با بیان اینكه از همه مسئولان سمنان و مردم خونگرم این استان بابت همراهی‌شان با دولتمردان سپاسگزارم و امیدوارم كه روند توسعه سمنان و حل مشكلات این استان در دولت سیزدهم را با شتاب بیشتر ادامه دهیم .

سمنانی‌ها امتحان خود را پس‌داده‌اند وی با بیان اینكه سمنانی‌ها در عرصه‌های مختلف امتحان خود را پس داده‌اند، افزود: در دفاع مقدس و دفاع از حریم و حرم و ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب اسلامی مردم این استان حضور بسیار پررنگ و ارزشمند و مثل‌زدنی داشتند .

به گفته رئیسی، مردم بابصیرت و زمان‌شناس می‌دانند در چه زمانی چه اقدام و چه حضوری ضرورت دارد. به عنوان یك طلبه خدمتگزار نسبت به شما مردم استان سمنان ادای احترام می‌كنم. وی یادآور شد: خوشحالم كه امروز به اتفاق همكاران در جمع مردم عزیز، متدین، علم‌دوست، فرهنگ‌دوست و بابصیرت استان سمنان هستم .

از ابراز محبت و لطفی كه در مسیر این مراسم مردم عزیز سمنان به ویژه جوانان داشتند، قدردانی می‌كنم. محبت مردم مسوولیت‌آور است وی با بیان اینكه برای من روشن است كه این ابراز محبت و اظهار لطف از جانب مردم به دلیل عشق‌شان به نظام، ولایت و ارزش‌هاست، ابراز كرد: مردم بنده را هم به عنوان یك خدمتگزار و سرباز ولایت می‌بینند كه ابراز محبت می‌كنند .

این ابراز لطف برای من و همكارانم مسئولیت‌آور است. همچنان كه رهبر معظم فرمودند حضور دشمن‌شكن مردم در راهپیمایی روز قدس ضمن این‌كه جای تقدیر دارد، برای همه ما مسئولیت‌آور و مسئولیت‌ساز است. وی گفت كه به شهدای عالی قدر استان، علما، فرهیختگان، پژوهشگران، دانشمندان و همه جوانان ادای احترام می‌كنم .

آن‌چه كه در تاریخ تمدنی استان سمنان می‌بینیم فرهنگ و علم و ایمان دلدادگی به خداست. وصف این مردم را اگر بخواهیم دقیق بگوییم باید بگوییم مردمی با ایمان و امیدوار. این ۲ اصل اساسی در مردم استان سمنان وجود دارد .

 گفتنی است رئیسی در اولین سفر استانی در سال ۱۴۰۳ و در چهاردهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی دولت سیزدهم، از فرودگاه وارد سمنان شد و از سوی حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان مورد استقبال قرار گرفت .

تعدادی از وزیران دولت سیزدهم نیز از ظهر دیروز چهارشنبه در شهرستان‌های مختلف استان سمنان به بازدید و بهره‌برداری از چند طرح پرداختند و امروز نیز وزیران مختلف به عنوان معین هر شهرستان، در ادامه برنامه‌های سفر دولت سیزدهم در نقاط مختلف استان سمنان حضور می‌یابند .

با حضور رییس جمهور جشن احیای ۲۰۰ واحد راكد استان در دولت سیزدهم در یكی از كارخانه‌ها، افتتاح نیروگاه سیكل تركیبی، جشن واگذاری زمین در قالب طرح جوانی جمعیت، و نشست «حل مساله» با محوریت تامین آب، فعالیت معادن و راه‌اندازی كارخانه‌های سهامی، در سفر یكروزه دولت سیزدهم برگزار می‌شود .

افتتاح چند واحد صنعتی در گرمسار، بهره‌برداری از طرح پست ۶۳ كیلوولت و تقاطع غیرهمسطح، آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی اراضی ۵۵ و ۲۰۵ هكتاری برای ساخت نهضت ملی مسكن، بازدید از ادامه روند اجرایی آزادراه حرم تا حرم، واگذاری بیش از ۲ هزار واحد از نهضت ملی مسكن، افتتاح چند مدرسه و پاسگاه حفاظت محیط زیست، از برنامه‌های دولتمردان سیزدهم در شهرستان‌های هشتگانه استان سمنان است .

در دور دوم سفر رئیسی به سمنان طرح‌هایی با درصد پیشرفت بالا و با اعتبار ۹۲ هزار و ۴۶۰ میلیارد ریال پیشنهاد شد كه ۷۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در مصوبات اولیه گنجانده شد. در استان سمنان اكنون ۵۵۵ طرح نیمه‌تمام وجود دارد كه اعتباری بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد ریال برای اتمام این طرح‌ها نیاز است .

در دور اول سفر رییس جمهور به سمنان در آبان ۱۴۰۰ بیش از ۱۰۶ درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی جذب شد كه بیشترین جذب اعتبار در سفرهای دور اول رییس‌جمهور بوده است. دور اول سفر هیات دولت به سمنان ۱۴۵ مصوبه داشت كه بالغ بر۳۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی اختصاص یافت .

© تمامی حقوق متعلق به آنلاین نیوز می باشد

طراحی سایت ، براتی 09373190762