كمك آمریكا به تراشه‌سازان؛ مایكرون ۶ میلیارد دلار بودجه دریافت می‌كند

كمك آمریكا به تراشه‌سازان؛ مایكرون ۶ میلیارد دلار بودجه دریافت می‌كند 1403/01/30

مایكرون به‌جمع تراشه‌سازانی می‌پیوندد كه برای ساخت كارخانه در آمریكا، كمك مالی بزرگی ازطرف این كشور دریافت خواهند كرد.فناوریكسب و كارمایكرونمالی و اقتصادی

كمك آمریكا به تراشه‌سازان؛ مایكرون ۶ میلیارد دلار بودجه دریافت می‌كندمالی و اقتصادیكسب و كارفناوریپنج‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰مطالعه 1 دقیقهمجتبی بوالحسنیتبلیغاتتبلیغاتتبلیغاتمایكرون به‌جمع تراشه‌سازانی می‌پیوندد كه برای ساخت كارخانه در آمریكا، كمك مالی بزرگی ازطرف این كشور دریافت خواهند كرد .

تبلیغاتمایكرون تكنولوژی (Micron Technology)، تولیدكننده‌ی تراشه‌های حافظه، برای تأمین بودجه‌ی پروژه‌های ساخت كارخانه‌ در ایالات‌ متحده، بیش‌از ۶ میلیارد دلار كمك مالی از وزارت بازرگانی آمریكا دریافت خواهد كرد .

در گزارش بلومبرگ با استناد به منابع آگاه اشاره شده كه اعطای این كمك‌ هزینه كه هنوز به مراحل نهایی نرسیده است، احتمالاً اوایل هفته‌ی آینده اعلام خواهد شد.كتی هوچول، فرماندار نیویورك، در بیانیه‌ای اعلام كرد بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تاریخ آمریكا به‌زودی در این ایالت انجام خواهد شد .

هوچول افزود بودجه‌ی جدید فدرال تحت قانون CHIPS And Science به ایجاد ۵۰ هزار شغل، سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری و میلیون‌ها دلار مزایای اجتماعی برای جامعه كمك خواهد كرد.مقالات مرتبط:مایكرون با SSD پرسرعت جدیدش برای سامسونگ خط‌و‌نشان می‌كشدجنگ تجاری چین و آمریكا به قلمرو شركت‌های خصوصی سرایت كردطی ماه‌های اخیر، دولت آمریكا از چندین اقدام برای تأمین مالی شركت‌های تراشه‌ساز و احداث تأسیسات آن‌ها در خاك آمریكا خبر داده است كه ازجمله می‌توان به وام ۲۰ میلیارد دلاری و كمك هزینه برای اینتل و كمك مالی ۱٫۵ میلیارد دلاری به GlobalFoundries اشاره كرد .

قانون CHIPS And Science آمریكا با اختصاص بودجه‌ای ۵۲٫۷ میلیارد دلاری و با هدف كاهش وابستگی به چین و تایوان و تقویت تولید داخلی ایجاد شده است. طبق اعلام انجمن صنایع نیمه‌رسانا، سهم ایالات‌متحده در تولید نیمه‌رساناها از ۳۷ درصد در سال ۱۹۹۰ به ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۰ كاهش یافته است .

© تمامی حقوق متعلق به آنلاین نیوز می باشد

طراحی سایت ، براتی 09373190762